NieuwsFlitz!

Twee leden van stichting poot gaan naar Bulgarije & Roemenië

10487186_297232940453515_8991482080699405993_n 11930931_1010851742299606_7683882537485974635_oOp 25 Juni 2016 zullen twee leden van onze stichting samen vertrekken naar o.a. Bulgarije & Roemenië. De shelters die hun gaan bezoeken zijn die van:

Aya K KrasiMirra in Elena (BU)
Ramona Mirabela Dumitru Rotunjeanu in Poiana Copaceni (RO)
Moldovan Ramona in Toderiţa (RO)

Wij willen in kaart brengen wat wij zoal meemaken tijdens onze reis, zoals onderweg, in de shelters en kijken wat onze mogelijkheden zijn om te kunnen  helpen waar nodig is. Ook willen wij kijken of het mogelijk is om sterilisatie projecten op te zetten. En zullen wij de zo nodige filmpjes en foto’s maken.(waaronder ook van de honden en katten die worden gesponsord).

U kunt onze reis via Facebook Stichting Poot volgen u kunt daar ook terecht voor meer informatie. Wilt u een steentje bijdragen aan onze reis dan kunt u ons een bericht sturen of u kunt wat storten op IBAN: NL34 INGB 0007 2620 89 t.n.v. Stichting Poot ovv. transport 25/06/2016

U Kunt ons vinden op de Doe Dagen van De Jumper te Doetinchem!

Naamloos

Op 28 Mei 2016 kunt u vanaf 10:30 tot 16:00 kennis komen maken met onze Stichting. Wij staan u graag te woord voor al u vragen omtrent onze Stichting.

Waar wij voor staan, wat wij zoal doen, wat wij willen bereiken, welke projecten op dit moment actief zijn en hoe u een hondjes kan sponsoren enzovoort…

Bent u geïnteresseerd en lijkt het u leuk om meer over ons te weten te komen? Dan hopen wij u van harte welkom te mogen heten op de Doe Dagen van de Jumper Doetinchem.

The Million Paw March for Justice

12401917_420293868159626_1552379374719218809_o

Stichting Poot loopt mee tijdens het evenement The Million Paw March for Justice.
Dit evenement vind plaats op 22 Mei 2016 om 11:00 op landgoed Twickel in Delden.

BEWUSTWORDING – ACTIVISME – OPLOSSINGEN – ONDERSTEUNING
Sinds eeuwen zijn de Galgo Español en Podenco rassen in vele regio’s in Spanje gebruikt om op de haas te jagen, officieel van oktober t/m januari. Het is traditie dat deze rassen worden gedumpt nadat hun korte jacht carrière voorbij is, meestal op de leeftijd van 3 tot en met 4 jaar. De Galgo en Podenco zijn door de eigenaars nooit beschouwd als een huisdier en hebben geen waarde nadat ze hun meesters hebben gediend als jager. Duizenden en duizenden worden jaarlijks gedood door hun eigenaars, in de steek gelaten op de straten, afgegeven aan een dodingsstation en helaas zijn velen op beestachtige wijze vermoord op onvoorstelbare manieren. De Spaanse redding vrijwilligers en betrokken burgers hebben jarenlang gestreden om de Galgo en Podenco te beschermen en om de houding ten opzichte van deze zachte, liefdevolle honden te veranderen en we zijn hier om te helpen!

Wij zijn hier om de BEWUSTWORDING te creëren over het lot van deze rassen en hun verhaal te vertellen aan alle mensen over de hele wereld die dit niet weten. Wij dringen er bij hen op aan om zich aan te sluiten bij onze inspanningen om te helpen verandering te bewerkstelligen.
Wij zijn hier om ACTIVISTEN te worden, waar en wanneer zich situaties voordoen dat onze collectieve stem een standpunt kan innemen en druk kan leggen op diegenen die de macht en gezag hebben om deze honden te beschermen.
Wij zijn hier om lange termijn OPLOSSINGEN te vinden en te ondersteunen, die de eeuwenoude houding kan veranderen over de waarde van de Galgo en Podenco naast hun leven als louter jachtinstrument en om te vechten voor hun bescherming tegen de jaarlijkse genocide dat duizenden van hen elk jaar te wachten staat.
Wij zijn hier ter ONDERSTEUNING van onze Spaanse vrienden, de asielvrijwilligers en de zorgzame burgers van Spanje, die er genoeg van hebben.
De Miljoen Poten Mars voor Gerechtigheid begon als een Facebook “evenement” met het doel dit verhaal te vertellen en bewustwording te creëren over de hele planeet. In de 4 maanden van dit evenement hebben wij de steun verworven van meer dan 42.000 marcheerders, die 66 landen vanuit de hele wereld vertegenwoordigen. Tienduizenden mensen hebben voor het eerst kennisgenomen van het lot van de Galgo en Podenco. Zij zijn, samen met ons, nu de STEM voor deze bijzondere honden. We moeten doorgaan met het verhaal te vertellen!

WE ZIJN HUN STEM, MARCHEER VOORWAARTS VRIENDEN!