KERSTBRIEF nr 4, december 2019

KERSTBRIEF    DECEMBER    2019

Kerstbrief                             “Stichting Poot helpt”                       nr 4   december 2019

Nu, zo aan het eind van het jaar 2019 ,willen we u graag een jaaroverzicht geven middels deze kerstbrief. Een overzicht van 2019:

Januari

1 januari: Helaas slecht nieuws uit de shelter van Moldovan Ramona. Vannacht is de hond Pitbull overleden. We weten dat het met het vuurwerk te maken had maar weten niet of het door stress komt of dat het een bijtincident was. RIP sweet soul. Fly with the angels Pitbull.(foto 6)

11 januari FB ACTIE: Sponsors gezocht om honden te laten STERILISEREN. Lieve mensen, deze honden stonden en staan nog steeds geregeld voor het hek bij Moldovan Ramona om te bedelen voor voer. Ramona heeft nu al verschillende malen meegemaakt dat ze puppies bij zich hebben en widel dit voorkomen door ze te laten steriliseren. Irina kwam voor de eerste keer met Toni, die nu in de shelter leeft en onlangs kwam ze met 2 pups nu genaamd Milo en Sorina die Ramona ook opgevangen heeft. Een sterilisatie kost tussen de 50 a 60 euro en ze verblijven dan 2 dagen bij de dierenarts voordat ze weer uitgezet zouden worden Smilla leeft nu bij Ramona. Chica :komt geregeld aan het hek voor voer.Irina, Milo en Sorina. Ook voor Old Boy, een reu is er een operatie ingepland: Hij heeft een aandoening bij zijn penis en het was verstandig hem te castreren.

Ramona kreeg een bericht dat er in Brasov (Roemenie) bij een supermarkt een zieke hond zat die in een zeer slechte conditie was. Ramona is er naar toegereden en heeft de hond daar weggehaald en naar de dierenarts gebracht. Ze heeft de hond de naam Finn gegeven. Bij de dierenarts hebben ze Finn even een nachtje rust gegeven en de volgende dag nagekeken, daaruit bleek dat Finn ontzettend veel infecties had en onder de vlooien zat.Finn is met haar naar dogsland gegaan en is heerlijk opgeknapt.(foto 1)

Auto van Ramona heeft veel reparaties nodig, Wat een pech kun je hebben met een auto. We hebben een actie opgestart en we hebben een paar honderd euro kunnen overmaken naar haar. Dank aan donateurs.

Februari 2019 .

*** “Stichting Poot helpt” 3 jarig bestaan 23-2-2019 *** I.v.m. ons 3 jarig bestaan willen we graag een aantal mensen in het zonnetje zetten.(foto 2)

Ieder jaar met ons jubileum (rond de 23e febr) reiken we een oorkonde uit aan een aantal mensen die het afgelopen jaar veel voor ons betekend hebben. Mensen die zoveel doen voor de zwerfdieren in binnen- en buitenland.

Ook al behoort iedere sponsor zo’n oorkonde te krijgen en ook zeer zeker welverdiend, maar we beperken ons tot een aantal personen. Wie weet bent u volgend jaar de uitverkorene, want of u nu 1 of meerdere honden sponsort: Ieder doet wat in zijn/haar vermogen ligt en wij zijn blij met iedere sponsor met hart voor dieren, met hart voor de honden en katten van Krasi en Ramona en dankzij jullie sponsoren kunnen we Krasi en Ramona blijven helpen.

Dit jaar is onze keuze gevallen op de volgende personen en willen we de oorkonde uitreiken aan: Nathalie Geets, Marie Veerman, Betty van der Burgt, Thea en Rob van ’t Woudt, 1 anoniem.

Maart 2019..

Wordt Vriend van Stichting Poot. De shelters van Ramona en Krasi zullen je dankbaar zijn! (foto 3) Naast het sponsoren van de honden en katten van de shelters bieden we U ook de mogelijkheid om Vriend van Stichting Poot te worden. Voor een bedrag van minimaal € 5,00 per maand ben je al Vriend .

Geef je op als Vriend van Stichting Poot ♥en maak maandelijks € 5,00 (meer mag altijd) over op rekeningnummer van Stichting Poot o.v.v. Vriend.

Incasso doen we niet aan, dus je kunt ermee ophouden wanneer je wilt. Elke aanmelding wordt via FB/pb bevestigd. Tip: met een periodieke afschrijving kun je het niet vergeten. 🙂

Als je je opgeeft, (kan via pb of een reactie onder een geplaatste post, dan nemen we zsm contact met je op) Ook kom je in een lijst op de website te staan. Wil je dit niet, dan kun je er uiteraard ook voor kiezen om anoniem mee te doen.   WORDT VRIEND ! ♥

16 maart: Krasi blijft hekwerken repareren. haar honden vrij rond kunnen lopen op landgoed. Hekwerken werden/worden geplaatst zodra het mogelijk is/was .Dat is afhankelijk van: financien, inplanning van hulp/werkers, jaargetijde..maar er is toch inmiddels veel gedaan. Zeker vergeleken met hekweren toen wij er in 2017 waren. Eigenlijk blijft ze maar hiermee doorgaan, maar het is ook zoveel werk! Een behoorlijk terrein is omheind maar is nog niet helemaal ‘af’.

19 maart.. een Pup Unica die Krasi gevonden had heeft het niet gered en is overleden> Sneu voor zo’n klein beestje wat nog een heel leven voor zich had.

April 2019

28 april: Vandaag heeft Ramona 3 meisjespups gevonden op straat en opgevangen. 2 ervan hebben het overleefd en heten Nugget en Brini.(foto 4)

Ramona was al enige tijd ongerust over Old Boy.Ze had hem al een poosje niet meer gezien en nu vandaag. helaas dood gevonden. Old Boy dood..beschoten en gedumpt..rip Old Boy (foto 6)

Mei 2019:

Zo halverwege het jaar staan we stil bij de jarige pups die we in september 2016 gered hebben en naar Nederland hebben gehaald. We zijn en zullen ze nooit vergeten. Aan al “Onze rescuepups” : gefeliciteerd!!!! Ze worden 3 jaar ( mei juni juli ) Norra Fay is in maart 4 jaar geworden.(foto 5)

11 mei: Slecht nieuws……Sirius is net overleden……. Operatie is waarschijnlijk te zwaar voor hem geweest en we kregen te horen van Ramona dat zijn hart gestopt is met kloppen. Sirius was de eerste rescuehond van Ramona, dus dat hakt er behoorlijk in. Sirius heeft een geweldig leven gehad bij Ramona en heeft de respectabele leeftijd bereikt van 12 jaar. Helaas was zijn hart te zwak voor deze operatie.(foto 6)

12 mei Ramona heeft de afgelopen week een auto ongeluk gehad en kregen wij de vraag hoe ze nu naar de hondjes gaat. Er is voor een week een auto gehuurd. Haar jeep is weggesleept en staat nu bij een garage bedrijf die de schade zullen bepalen en/of de auto uberhaupt nog gemaakt kan worden. Mocht dit wel het geval zijn dan zullen ze proberen om met 2e hands onderdelen de auto weer rijklaar te krijgen om zoveel mogelijk kosten te besparen

Hemelvaartsdag hebben we op de markt gestaan.: In Terborg vindt de jaarlijkse gezellige sfeervolle Hemelvaartsmarkt in het centrum plaats. (foto 7). Er was een breed scala aan diversiteit van kraamhouders. Die dag hebben we kennis mogen maken met de dames van stichting Dierenvoedselbank Dieren. Romy Bussink, Creafun Zevenaar: heel heel erg bedankt dat je ons zo goed op weg hebt geholpen en voor ons de kraam hebt gerealiseerd samen met je lieve man Henk natuurlijk. We hebben ontzettend genoten van de aandacht die de Stichting van de mensen kreeg dmv donaties, verkoop en soms een gezellig praatje. Als klap op de vuurpijl kregen we ook nog eens een envelop van je overhandigd met daarin 110 euro, die je in je mooie winkel ook nog eens bij elkaar heb weten te verzamelen omdat je van alles vaak een euro extra doneert voor onze Stichting. We kunnen alleen maar dankbaar zijn met mensen zoals jullie en zijn blij dat we jullie in onze vriendenclub hebben mogen accepteren.

21 mei start actie : een andere auto voor Ramona.. Aangezien de auto totall loss was verklaard hebben we een actie gehouden en geld ingezameld voor een andere auto. Helaas hebben we niet het geld voor een 4×4 bij elkaar kunnen krijgen en we laten de actie nog even doorlopen .

Juni 2019

2 juni: De dames van Dierenvoedselbank te Dieren hadden heel veel blikvoer voor ons welke we opgehaald hebben om mee te nemen naar onze trip naar Bulgarije en Roemenie. . Meiden,bedankt voor jullie geweldige donatie van ruim 1200 kg aan blikvoer

Krasi geeft updates over hekwerk. Super !!! Ze blijft druk bezig met het zetten van hekwerken

Shelter Ramona Trash is overleden. Toen Ramona bij Dogsland aankwam zag ze dat Trash helaas was gestorven. Trash is nog door een onbekende oorzaak overleden. (foto 6)

ACTIE AUTO VOOR RAMONA. Lieve donateurs, het is de laatste tijd stil geweest omtrent de te kopen auto van Ramona want we moesten rekening houden met een bepaalt budget wat er op rekening is gestort. We hebben uitgezocht wat voordeliger was omdat de auto,s in Roemenie en vooral de SUV nogal duur zijn en wij wilden kijken of het niet rendabeler was om een auto vanuit Nederland of Duitsland te exporteren naar Roemenie maar helaas ook daar zitten weer behoorlijke prijskaartjes aan. Daarom hebben we in overleg met Ramona gekozen voor de Renault omdat zij toch op korte termijn een auto nodig heeft. Ik mag namens Ramona iedereen bedanken die hier aan meegeholpen heeft, ze is jullie zo dankbaar vooral nu omdat ook nog eens haar moeder in het ziekenhuis ligt. We hebben ook nog 300 euro terug ontvangen van de huurauto waar Ramona in reed en dat bij de nieuwe auto gelegd.(foto 8)

Honden kunnen nog steeds dubbel in sponsoring !. Voor de shelterladies is het vaak wegens tijdgebrek niet altijd mogelijk om foto’s/updates te plaatsen. 24/7 druk. Dubbele sponsoring: de shelters komen simpelweg geld te kort om voldoende voer te kopen . Achter de schermen zijn we nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze trip in september 2019 naar Krasi en Ramona. We zijn al het nodige voer, kleden, ed aan het inzamelen.

Juli 2019

1 juli: StichtingPoot Verkoopsite,(foto 9) “Koop (je)….dan Help(je)” Opbrengst gaat naar de shelters van Ramona en Krasi.

Zoekt U nog een mooie ketting, armband, sleutelhanger? In album sieraden staan echt mooie sieraden te koop. Heeft u iets naar uw zin gezien? stuur een pb en we nemen zsm contact met u op. De sieraden worden per post naar u toe verzonden. De prijzen zijn incl. verzendkosten

16 t/m 19 juli: Nijmeegse 4daagse. Fransca Hooydonk loopt voor onze stichting en natuurlijk hebben we haar op de vrijdag een warm onthaal gegeven want 4 dagen zoveel kilometers in je benen te hebben en een superprestatie. En natuurlijk hoort daar een bos bloemen mét gladiolen bij. Super dat Fransca dit voor onze stichting wilde doen (foto 10) Er is een totaalbedrag van 205,00 op de wandelvierdaagsesite via de persoonlijke pagina van Fransca voor ons gedoneerd. Dank jullie wel voor jullie bijdrage.

Augustus 2019

Van 31 augustus t/m 14 september gaan onze bestuursleden Helene en Alice met een bus vol met hulpgoederen naar de shelters van Aya Krasimirra in Bulgarije en Ramona Moldovan in Roemenië. Behalve dat we ter plaatse gaan helpen met klussen en kijken hoe het er allemaal voor staat, gaan we ook met de dames in gesprek over de plannen voor de komende 2 jaar. Vanwege de taalbarrière is het nodig om hiervoor ter plaatse met hen in gesprek te gaan. Op deze manier kunnen we, samen met hen, structureel werken aan verdere verbetering van de situatie en weten we waar we de komende tijd onze projecten op moeten richten.

Helene en Alice betalen zelf hun reis- en verblijfskosten en we hebben van het autoverhuurbedrijf 1000 km’s gratis gekregen als sponsoring. Ook zijn we al druk bezig met inzamelen van droogvoer, anti-vlooienmiddelen, medicijnen (mag ook over de datum zijn), etc. En dan nog kost zo’n reis véél geld. Alleen al aan brandstofkosten, zullen we al snel € 500,- kwijt zijn en voor de huur van de bus nog eens zo’n € 700,-. Kosten die we als stichting niet zomaar even voor het oprapen hebben.

Uiteraard zullen Helene en Alice ter plaatse veel foto’s maken van de honden en katten en zullen zij tijdens en na hun reis verslag daarvan doen. Alvast hartelijk dank voor jullie hulp en we houden jullie uiteraard van de vorderingen op de hoogte!

September 2019

TRIP BG en RO: Met een bus vol donaties zijn Helene en Alice vertrokken richting Bulgarije om eerst de shelter van Krasi te bezoeken. Fijn om elkaar weer te zien en tijdens ons bezoek veel duidelijk gekregen: hekwerk opgemeten, een actie op Fb gehouden om een waterpomp te kunnen kopen en stro voor de aankomende winter. Fijn dat er zo massaal gedoneerd werd en kon Krasi dit bestellen. De 2e shelter bezoek is van Ramona: Karina en Brini van Soko Streuner Team Brasov waren er ook.. Super om ook hen eens in levende lijve te ontmoeten. Ramona nam alle tijd om dogsland te laten zien en wat geweldig om te zien. Ook tijdens ons bezoek een actie op FB gehouden: een zielig restauranthondje Linda. Ook hier hadden we hulp nodig. Zowel financieel als iemand die het hondje kon ophalen omdat wij weer naar huis moesten. Dank je wel Georgiana Neagu voor taking care of Linda én Nelly ( want er waren 2 hondjes die zorg nodig hadden) (foto 11)

Op onze website kunt u een beknopt reisverslag lezen met enkele foto’s. Ga naar het tabblad “NieuwsFlitz!” .Ook kunt u een nieuw album met individuelefoto’s ( sept.2019) vinden van Ramona’s honden. Én foto’s van de honden bij Krasi

Oktober 2019

Actie restauranthondje loopt nog door. En de beide hondjes Nelly en Linda verblijven bij Georgiana. Ze hebben meerdere operaties ondergaan en nu speciaal voer nodig. Soko streuner heeft een sponsor voor Nelly gevonden en wij sponsors voor Linda om de hondjes van het speciale voer te kunnen voorzien. Het geld ( 25 euro) wordt maandelijks naar Georgiana overgemaakt.(foto 12)

November 2019

U laat Ramona en Krasi toch niet in de kou zitten? Blijf doneren en hopen nóg meer sponsoren te vinden om hen beiden te kunnen blijven helpen. De koude winter breekt snel aan en dan is het in Roemenië en Bulgarije écht koud !!  Temperaturen van min 25 gr. met een dik pak sneeuw komen ’s nachts vaak voor.

Reparatie dak bij Ramona: yes !!!! Gestart vorig jaar in november!!! Het 2e deel van het dak wordt gerepareerd,. Het winterse weer is op dit moment nog niet ingevallen, maar dat kan zo veranderen. Hopen dat sneeuw en kou nog even wegblijft. En ja hoor eind november 2019: Het is gelukt !!!! Het dak is vernieuwd !! Ook heeft Ramona hondenhokken in elkaar gezet, zodat de honden niet in de regen of sneeuw hoeven te liggen en ze lekker tegen de koude kunnen schuilen. Gelukkig heeft Soko Streuner ook (door gegeven donaties) een container kunnen kopen en die is geleverd bij Ramona op Dogsland. Nu hoeven Ramona en haar moeder niet meer in de auto te slapen. Echt een topactie van Soko Streuner.(foto 13)

We zijn een actie gestart: hekwerken voor Krasi. Van stichting Dierennood al een bedrag binnen van 700 euro waar we ontzettend blij mee zijn. De actie heeft eind november: 1000 euro opgebracht en dat geld is overgemaakt naar Krasi zodat ze al wat palen, gaas kan kopen. Als het winterweer nog even wegblijft, dan kan ze alvast een begin maken en anders heeft ze in ieder geval al materialen om in voorjaar direct met herstel hekwerk te beginnen.(foto 14)

December 2019

December…een maand voor bezinning en zo terugkijkend op het afgelopen jaar: We hebben ook het afgelopen weer op heel veel steun mogen rekenen. Ook zijn we heel blij dat we tijdens onze trip in Bulgarije Dora Letcheva hebben ontmoet. Zij heeft ons heel goed geholpen met het vertalen van Nederlands naar Bulgaars… En Alexander Varbenov met z’n vrouw Mirella. Dit echtpaar heeft een dag met ons mee gelopen bij Krasi en veel van Bulgaars in het Engels kunnen vertalen. Zo werd het gesprek met Krasi wat beter en was voor ieder duidelijk wat er gezegd werd. Super.. echt heel fijn (foto 15).

Bedankt alle sponsoren en dank al diegene die, ook buiten onze stichting om, veel voor Krasi en Ramona doen. Wij van Stichting Poot zijn een goed samenwerkend team en we gaan er samen voor. “Samen staan we sterk.”. “Samen” is belangrijk en we zijn blij dat ons netwerk iedere jaar weer steeds meer en meer wordt uitgebreid en we steeds meer mensen kunnen bereiken. We kunnen het niet alleen en hebben de hulp van sponsoren hard nodig en we hopen dan ook in 2020 weer een beroep op U, als dierenliefhebber , te kunnen doen.

-U kunt sponsor worden

-U kunt Vriend van Stichting Poot worden

-U kunt kettingen, sieraden etc. kopen van onze FB site StichtingPoot Verkoopsite

Donaties in welke vorm ook (sponsoring, Vriend van Stichting Poot, Verkoopsite, vrije giften ) komen voor 100% ten goede aan de shelters van Ramona en Krasi

Volg ons op :

Facebook pagina: Helene Gouweloos (Stichting Poot helpt)

Facebook likepagina: Stichting Poot helpt like pagina

Facebook: StichtingPoot Verkoopsite

website www.stichtingpoot.nl.

Tot slot rest ons nog te zeggen: (foto 16) Bij deze wensen we iedereen een gelukkig, liefdevol, creatief, schitterend, mooi, geslaagd nieuwjaar. Maak met de feestdagen mooie herinneringen en vergeet vooral niet te genieten , want ook deze dagen zijn zo weer voorbij. 2020 staat voor de deur en hopen ook het aankomend jaar weer op jullie steun te mogen rekenen.

Lieve groet,

Bestuur en vrijwilligers van Stichting Poot helpt