Acties en Updates Ramona

11 april: Deze keer is het Toivo. Hij heeft een groot abces, of wat dan ook, in zijn nek. Na overleg met haar dierenarts heeft Ramona hem eerst behandeld met een antibioticum.
Maar aangezien er geen verbetering is, moet hij toch voor controle naar Brasov.

Vrijdag was ze ook met Sosetute naar de dierenarts. Toivo werd ergens door geprikt en kreeg een enorme gezwollen nek en kreeg traktatie en Sosetute verloor gewicht en at niet teveel. Voor haar zien de bloedtesten er ok uit ook de ecografie , maar haar manier van lopen laat pijn zien in column en heup, in rust is gezond. Ze krijgt Trocoxil een anti-inflamatie en anti pijnstillers, net als Princesse
Prinses is nog steeds oké. Ze wordt nog steeds behandeld en wordt gecontroleerd.
Het gaat beter met Tilly. ( 29 mrt opgevangen) Ze zou eten als een bootwerker maar dat kan ook niet anders was zo mager !!... Wie kan het haar kwalijk nemen om lekker te smikkelen. Ramona zit nog steeds vol spanning te wachten op nieuwe foto's.
De hond met het gebroken been is nog niet waargenomen , maar ze heeft een baasje die naar haar op zoek is.
7 april: Kimama, Nala en Puffi waren bij de trimmer geweest- ze zien er weer chique uit
En Puffi heeft zelfs een beetje van een zwart  hartje op zijn rug

20 maart: Vandaag was weer een droevige dag .Tracy is vanmorgen vroeg overleden .Ze was al een paar dagen bij de dierenarts omdat het niet goed met haar ging (De dierenarts controleerde Tracy op verzoek van Ramona en vond ook nog een enorme tumor op haar long die ook haar ribben had aangetast.)

En hoewel het gisteren goed met haar ging, wilde Ramona haar vandaag ophalen,maar het mocht niet zo zijn. Tracy was vanmorgen over de regenboogbrug gegaan .R.I.P. lieve Tracy

17 maart:Soko Streuner team Brasov was dit al lang aan het plannen en wilden gewoon wachten tot het helemaal in kannen en kruiken was!

Onze kleine oude oma Piccolina heeft de grote loterij gewonnen! Ze is onderweg naar Duitsland naar Elke in opvang . Zijn zo blij dat dit lieve dametje haar eigen mandje heeft gevonden bij een geweldig gezin.

Maart: de 7 pups (gevonden jan 2024 ) groeien goed ! ze zijn al flinkerds geworden. Ze eten goed, spelen met andere honden en je ziet ze genieten op dogsland.

13 -3- 24: Helaas is er vandaag geen goed nieuws

Tracy is al een paar dagen niet zo goed geweest. Ramona vond het aanvankelijk moeilijk om in te schatten wat Tracy mankeerde. Eerst dacht ze dat het mogelijk gewrichtsproblemen waren, met daarbij temperaturen die extreem schommelen en daardoor vaak problemen veroorzaken bij oudere honden. En oogt heel moe….Na een paar dagen onder observatie was duidelijk dat er iets anders aan de hand was. Tijdens het echo onderzoek was al snel duidelijk dat ze hartproblemen had en ook andere organen beschadigd waren. Omdat ze ook waterophoping in buik en longen heeft, blijft ze de komende dagen stationair in de kliniek.

Maart: Luana is op leeftijd van 10 jaar aan kanker overleden. Luana is een aantal jaren geleden achtergelaten op een bouwterrein. Ze was nog erg klein toen Ramona haar vond.

Februari:

Dan is het weer omgeslagen en 1 °C en het regent. Luana heeft Ramona ook in container gedaan. Ze heeft  bijna 40 honden in container. Iedereen wil bij haar in de buurt blijven en Ramona kan geen nee zeggen .

De kleine zwarte puppies die januari 24 gered zijn, groeien goed !

Eind januari: De kou heeft zijn intrede gedaan. Sommige oude honden trillen als de hel. Het eten is bevroren, het water bevroren, in 5 min. Hier was de temperatuur wekenlang slechts -18°C, erg koud, dag en nacht. Alleen de 34 honden uit container voelen zich niet zo slecht

Met Floke naar de dierenarts voor het tweede vaccin, de kleine pups voor het eerste vaccin en met Luana : verdachte aanwijzigingen van kanker, haar buik zit vol water. Op echo vonden de dierenartsen dingen die niet op haar organen behoren te zitten. Even afwachten hoe het verloop gaat worden.

Januari 2024:

Ramona werd door de politie gebeld terwijl ze in Brasov was en vertelde dat een man 10 puppy’s had achtergelaten in de buurt van een dorpswinkel en of ik ze mee wilde nemen. Ramona had maar één oplossing: ze in de container brengen. Dus heeft ze de pups in de caviakooi gezet. Beter dat dan buiten in de kou, in de buurt van ratten en vossen die ze gemakkelijk konden doden. Ze zijn zó klein , zo’n 3-4 weken oud… helaas waren er een paar erg dun en hebben het niet gehaald. 7 pups zijn er nog: 4 meisjes en 3 jongetjespups

Januari: De dierenarts vroeg in december 2023 aan Ramona om Zorro ook na Nieuwjaar onder haar hoede te nemen, omdat ze alleen haar vertrouwt. Zorro genaamd is een grote held, van 15 jaar oud, verlamd aan zijn rug. Hij heeft zijn hele leven lang veel honden gered, zijn bloed gedoneerd aan parvo-pups...is een hele brave jongen, respectvol en aardig voor alle dieren, een echte engel.  Dus ze bracht Zorro naar Dogsland en  was erg bezorgd hoe de honden zouden reageren, aangezien ze erg agressief zou zijn tegenover andere nieuwe honden. Maar tot haar grote verrassing waren alle honden blij hem te ontmoeten en nog veel meer likten ze allemaal zijn mond, een teken van enorm respect en eer. Deze hele ontmoeting bracht Ramona in tranen en Floke kiest hem onmiddellijk uit als een vader en ze slapen  samen.
Om Zorro te helpen heeft Ramona een manier gevonden om hem zonder pijn te laten lopen, dus nu krijgt hij 3 keer per dag beweging en massage en elke keer dat hij naar buiten moet. Als hij iets nodig heeft,geeft hij dat aan door te blaffen .