Wie zijn wij?

Voorzitter: Helene Gouweloos

IMG_9232 (2)  10526014_580131688771985_8363130802900760711_n (2)

Hallo,

Ik ben Helene Gouweloos  en heb 2 honden waarvan 1 uit de hel van Roemenië en 1 hondje uit Bosnië.Mijn eerste zwerfhond Sandy (vernoemd naar de hond uit de musical Annie) heb ik leren kennen op een vakantie in Griekenland nu zo’n 25 jaar geleden. Ze kwam aanlopen bij mijn tent om te kijken of ik wat te eten had en is nooit meer weggegaan. D.m.v. een tolk en een dierenarts heb ik haar op mijn naam gekregen en meegenomen naar Nederland. Heb haar 14 jaar als mijn maatje mogen hebben en heb haar toen met pijn in me hart los moeten laten.

Sandy

Dankzij Sandy heb mij altijd erg betrokken gevoeld bij de zwerfhondenprojecten en wil mij nu dan ook onderscheiden door zelf met de stichting wat te kunnen betekenen voor de zwerfhonden.
We willen daar de populatie aanpakken door d.m.v. donaties honden te laten steriliseren en niet zoals ze daar doen de honden massaal afslachten, op de meest gruwelijke wijze.Ook wil ik samen met het team van de Stichting Poot mensen gaan helpen die daar in Roemenië wel een hart hebben voor dieren door ze te steunen
met het doneren van voer zodat ze er niet alleen voor staan.
Als ik zie wat mijn zwervertjes een geluk hebben gehad huilt mijn hart als ik daar al die ellende zie.
Ik weet dat we niet alle zwervers kunnen redden maar mijn motto is:
Met het redden van een dier verander je niet de hele wereld maar verandert wel de hele wereld voor dat ene dier.
Honden zijn trouw en puur en elk dier verdiend een liefdevol leven zonder honger, angst en pijn.

BE THEIR VOICE

———————————————

Secretaris: Alice Keuben – van Aken

wei2 Alice Demo 10407966_817711064974207_8002337797190381525_n

Hallo allemaal,

Ik ben Alice Keuben-van Aken. Ik woon samen met mijn man,  1 Zwitserse witte herder én mascottehond van de stichting Diego, in het mooie & groene achterhoek.

Vanaf 1990 hebben we dieren gehad, omdat mijn man en ik beiden werkten hebben wij altijd voornamelijk katten.  Meestal haalden we katten van de opvang/asiel. Er liepen er op een gegeven moment 5 door het huis.  We hebben op dit moment 2 honden: Chinouk onze  Zwitserse witte herder (2014)  en sinds november 2016 Diego in opvang (rescuepup van de stichting) gekregen en ik kon hem niet meer laten gaan. Het ging en gaat zo goed samen in de roedel! Ik ben gek op dieren, altijd al geweest en ik vind dat alle levende wezens met respect behandeld moeten worden. Er is zoveel dierenleed en ik hoop echt dat de mens zich een keertje anders gaat gedragen t.o.v. dieren en de natuur.

Het liefst zou ik een heleboel dieren om me heen willen hebben. Zou ik al die arme beesten willen helpen, maar helaas dat kan niet. Ik heb  september 2016 een geweldige ervaring opgedaan door een weekje af te reizen naar Oradea Roemenië en heb kennis gemaakt met SOS DOGS. Wat een geweldige mensen die zich op een fantastische wijze inzetten voor de zwerfdieren. Ik zet me hier in Nederland graag in  voor de hondjes/katten die het niet zo goed hebben, zowel in binnen-als buitenland en draag mijn steentje bij door me in te zetten voor deze stichting, zodat ook de dieren daar, al is het maar een beetje meer… een respectabel leven krijgen.

Liefs, Alice

———————————————-

Penningmeester: Ferdy Meijboom

Ferdy & Sjef

Ferdy en Sjef

Ik ben Ferdy Meijboom, getrouwd met Rose-Marie en samen met onze honden wonen we in een verbouwde boerderij met veel ruimte voor de honden. Wij hebben al jaren lang zelf honden en zijn betrokken bij dierenwelzijn in het algemeen en die van honden in het bijzonder. We beseffen ons heel goed dat het niet lukt om alle honden te redden maar we kunnen er wel heel wat aan doen om het leven van heel veel honden beter te maken. Gelukkig denken meer mensen er zo over en dat is ook de reden om ons bij Stichting Poot aan te sluiten. Deze stichting helpt waar het het hardst nodig is: direct aan de bron in de landen waar dieren minder goed behandeld worden dan in Nederland. Wij steunen zelf de asiels in Roemenië via Stichting Poot en daarnaast ondersteun ik nu ook de stichting zelf als penningmeester. Voor informatie over donaties en schenken en hoe dat ook voor u fiscaal aantrekkelijk(er) kan, kunt u ook bij mij terecht. Ik adviseer u graag daarbij.
groeten,
Ferdy

————————————–

Vrijwilligers:

———————————————————–

Daarnaast werken we met vrijwilligers die ons helpen met allerlei activiteiten.

grafisch ontwerper: Ashley Keubenashley

Ashley heeft voor ons het logo ontworpen en montage filmpje “No more puppies” sept. 2017 naar Aya te Bulgarije

Dank je wel, super !!

19990370_252214858607698_1267594504185250180_n

Eline met Diego

Ashley

Dank je wel, Eline ! Zij heeft de Nijmeegse vierdaagse ( juli 2017) voor onze Stichting  gelopen. Topper!!

Fransca Hooydonk gaat juli 2019 de Nijmeegse vierdaagse lopen en aangezien zij Stichting Poot een warm hart toedraagt wil ze graag onze Stichting promoten !

Via Fb houden we u op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom dit wandelgebeuren !

Vrijwilligers:      Dank je wel voor al jullie support !!!